O Festiwalu

Małopolski Festiwal Programowania “Małopolska koduje” to przedsięwzięcie o charakterze cyklicznym promujące Małopolskę jako region innowacyjny i kreatywny, którego realizacja jest możliwa dzięki współpracy Fundacji Szkoła Medialna z partnerami zrzeszonymi w ramach Małopolskiej Inicjatywy Cyfrowej Edukacji – szerokiego porozumienia podmiotów reprezentujących organizacje pozarządowe, uczelnie, instytucje nauki i kultury, biznes, sektor technologiczny, a stawiających sobie za cel nabywanie nowych umiejętności, stwarzanie możliwości wymiany wiedzy oraz nawiązywania nowych kontaktów biznesowych przez osoby i firmy działające w obszarach nowych technologii oraz wspieranie rozwoju nowoczesnej edukacji, opartej na świadomym i twórczym korzystaniu z technologii cyfrowych. 

Nauka programowania to  umiejętność rozwiązywania problemów, a kodowanie to język teraźniejszości i przyszłości. Ucząc się programowania uczniowie rozwijają nie tylko swoją kreatywność, ale także zdobywają umiejętności, które zapewniają lepsze rozumienie otaczającego świata i sukces w karierze edukacyjnej oraz zawodowej. Z raportu przygotowanego przez SuperData Research wynika, że rynek gier komputerowych w 2015 roku był wart ponad 74 miliardy dolarów – z czego najwięcej – ponad 22, segment gier mobilnych. A zatem produkcja i programowanie gier to przestrzeń do kooperacji świata nauki i biznesu, a także rynek pracy. Polacy mają duże sukcesy w produkcji gier i chociaż firmy produkujące gry powstają najczęściej na bazie pasji i wiedzy ich założycieli, to ich sukcesy znajdują przełożenie na późniejsze duże zyski. Dlatego podczas tegorocznego Festiwalu “Małopolska koduje” chcemy zająć się tematyką kształcenia dla branży gier.

Co, gdzie, kiedy?

Wyjątkowo jesienią, wyjątkowo online zapraszamy wszystkich – małych i dużych programistów do udziału w festiwalowych przedsięwzięciach pod hasłem “Małopolska – gramy!”, ponieważ tegoroczny Festiwal poświęcony będzie programowaniu i modelowaniu gier. Obok uczniów i nauczycieli adresatami festiwalowych inicjatyw  są studenci i pracownicy naukowi oraz środowisko technologiczno-startupowe związane z produkcją gier. W ramach festiwalowych działań organizowanych na terenie województwa małopolskiego od  3 do 27 listopada 2020 r. chcemy wykorzystać gry, m. in. grę Minecraft, w której uczniowie odwzorowują swoją „Małą ojczyznę”, programując i budując w wirtualnym świecie elementy znane z mapy Małopolski. 

Zaprogramowana Małopolska – inicjatywy 

Jak co roku Festiwal swoim zasięgiem obejmuje całą Małopolskę, a w festiwalowe wydarzenia angażują się krakowskie uczelnie, między innymi na Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie zostanie zorganizowana Konferencja naukowa. Do współpracy zapraszamy partnerów Małopolskiej Inicjatywy Cyfrowej Edukacji: uczelnie, biblioteki, organizacje pozarządowe i firmy zajmujące się edukacja dzieci i młodzieży w obszarze programowania.

A zatem, w tym roku online, ale nie mniej ciekawie – “Małopolska- Gramy!”

Konkurs dla uczniów

Jak co roku wyzwaniem dla uczniów i ich opiekunów – nauczycieli będzie udział w konkursie programistycznym. Do udziału w konkursie zapraszamy uczniów klas 4-8 szkół podstawowych. Konkurs polega na zbudowaniu w grze Minecraft miejsc, obiektów, zabytków kultury,  przyrody i architektury charakterystycznych dla Małopolski. Prace konkursowe zaprezentowane w specjalnej galerii konkursowej! 

Konferencja

W ramach tegorocznego Festiwalu, poza integracją wydarzeń o charakterze warsztatów, pokazów, zajęć otwartych z programowania oraz konkursów dla dzieci i młodzieży, chcemy we współpracy z krakowskimi uczelniami i sektorem kreatywnym promującym technologię gier komputerowych zorganizować trzecią już festiwalową Konferencję naukową w Zakładzie Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego pt. „Cyfrowe światy. Symulacje i modelowanie w grach komputerowych i nie tylko”. Temat tworzenia, w tym modelowania i programowania gier jest naukowo interesujący, ale i jednocześnie bardzo szeroki – atrakcyjny dla ludzi zajmujących się fizyką, VR i AR, sztuczną inteligencją, ale też dla grafików i twórców gier zarówno edukacyjnych, jak i rozrywkowych, w których wykorzystuje się przecież całe bogactwo różnych symulacji i modeli. Chcemy pokazać możliwości związane z zagadnieniem gier, także w zakresie kreowania przyszłości edukacyjnej uczniów i studentów oraz rynku pracy. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak w roku ubiegłym będzie to płaszczyzna prezentacji technologii i wymiany doświadczeń uznanych autorytetów naukowych oraz ważna inicjatywa integrująca świat nauki, edukacji i biznesu wokół tematu produkcji, modelowania i programowania gier, które stają się istotnym narzędziem edukacji i nauki, także w dorosłym życiu, służąc m. in. do doskonalenia kompetencji zawodowych i kształcenia kompetencji kluczowych przyszłych uczestników rynku pracy. Dlatego do udziału w Konferencji online szczególnie zapraszamy uczniów szkół średnich, studentów, pracowników naukowych oraz przedstawicieli biznesu związanego z technologią i produkcją gier.

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Za nami już:

0
minut programowania

Patronaty i Partnerzy

Partner

Małopolska

Realizacja

Fundacja Szkoła Medialna

Patroni

MICE

.

PTI

Partnerzy

SP 33
SP da Vinci
uBot
WBP w Krakowie
Biblioteka Pedagogiczna
VRedukacja
Galaktyka
Planeta robotów
Akademia Kodera
HeadTrip
NEC
Uniwersytet Rolniczy
Szkoła Programowania
WSEiI
Uniwersytet Ekonomiczny
Katedra Informatyki
AGH