W ramach tegorocznego Festiwalu we współpracy z krakowskimi uczelniami i sektorem kreatywnym promującym technologię gier komputerowych zorganizowaliśmy trzecią już festiwalową Konferencję naukową w Zakładzie Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego pt. „Cyfrowe światy. Symulacje i modelowanie w grach komputerowych i nie tylko”.
W tym roku konferencja odbyła się w formie on-line, co dało możliwość pokazania się szerszej grupie zainteresowanych.
Temat tworzenia, w tym modelowania i programowania gier jest naukowo interesujący, ale i jednocześnie bardzo szeroki – atrakcyjny dla ludzi zajmujących się fizyką, VR i AR, sztuczną inteligencją, ale też dla grafików i twórców gier zarówno edukacyjnych, jak i rozrywkowych, w których wykorzystuje się przecież całe bogactwo różnych symulacji i modeli.
W ramach konferencji, której potencjał i prestiż zbudowały wybitne autorytety naukowe i praktycy z branży gier udało nam się pokazać możliwości związane z zagadnieniem gier, także w zakresie kreowania przyszłości edukacyjnej uczniów i studentów oraz rynku pracy.
Podobnie jak w roku ubiegłym konferencja stała się płaszczyzną prezentacji technologii i wymiany doświadczeń uznanych autorytetów naukowych oraz ważną inicjatywą integrującą świat nauki, edukacji i biznesu wokół tematu produkcji, modelowania i programowania gier, które stają się istotnym narzędziem edukacji i nauki, także w dorosłym życiu, służąc m. in. do doskonalenia kompetencji zawodowych i kształcenia kompetencji kluczowych przyszłych uczestników rynku pracy.
Udział w Konferencji wzięli studenci, pracownicy naukowi, nauczyciele oraz przedstawiciele biznesu związanego z technologią i produkcją gier.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu podsumowującego konferencję.